Blog Layout

מנופים ניידים בדיקות

Sep 30, 2023

מנופים ניידים בדיקות תקופתיות

מנופים ניידים בדיקות חייבות להיעשות פעם בשנה כדי לוודא את תקינותם ובטיחותם. הבדיקות נעשות על ידי מהנדסי מכונות או טכנאי מכונות. מנוף נייד פועל תחת עומסים מאוד כבדים והוא חשוף בשל כך לסיכונים ותאונות. בבדיקה בוחנים את כל מרכיבי המנוף, רכיבים נעים, חשמליים, חומרי סיכה, מחוונים ועוד.

בדיקה ויזואלית לריתוכים

מנופים הם מכונות הרמה ושינוע של עומסים. הן חוסכות עבודה וזמן אך חייבות להיות בטיחותיות במאה אחוז בגלל המשקלים הכבדים שהן נושאות. מנופים ניידים הם כשמם כן הם ובאפשרותם לנוע ממקום ולמקום. זהו מנוף על גלגלים המיוצר בדגמים שונים לצרכים וייעודים רבים ומגוונים. 

מנופים ניידים משמשים בתחומים רבים, מאתרי בנייה ועד לתעשיות שונות. בנוסף, יש גם מנופים ידניים המשמשים לנשיאת סחורות ביתיות. לא משנה מה כל מנוף עושה, מה שמשותף לכולם הוא כושר הנשיאה של עומס רב. 

המנופים הניידים מסוגלים להרים ולתלות לפחות 1.25 מרצפת העומס המוצהר במפרט המוצר. בנוסף, על מנופים ניידים להיות בעלי בלמי עומס עמידים וחזקים מספיק. תכונה זו היא הראשונה שנבדקת. 

מנופים ניידים המשמשים להרמת עומסים ופריקה הם מסוכנים מאוד וחשוב לבדוק אותם באופן סדיר, אחת לתקופה. 

על פי התקנה לבטיחות בשימוש ובציוד עבודה יש לבדוק מנופים ניידים וכן עגורני צריח בדיקות לפחות פעם בשנה. במידה ויש דוחות בדיקה קודמים, יש להשוות את הבדיקות העכשוויות לקודמות.

חשיבות בדיקת מנופים ניידים

דבר ראשון שבודקים הוא האם בעיות שהיו בעבר נפתרו. לאחר מכן מבצעים בדיקה ויזואלית לריתוכים הקיימים במנוף. בשלב הבא נבדקים האלמנטים החשמליים של המנוף. ואז בודקים את הביצוע של החלקים המכניים ונעשות בדיקות פונקציונליות שונות. 

במצבו הפרוק בודקים אם הוא מבצע את הפונקציות הרצויות. בשלב האחרון נבדקת הרמת העומס. נעשות בדיקות עומס דינאמיות עם קיבולת מוצקה של 1.25 עומס וכן בדיקות עומס סטטיות עם קיבולת מוצקה של 1.5 עומס. 

המנוף מתיישן ונשחק ככל שעובר הזמן וככל שהוא עובד יותר זמן. הבדיקה התקופתית מוודאת כי המנוף פועל בצורה בטוחה ויעילה ואם יש צורך, נוקטים באמצעים הנדרשים במקרה של תקלה. 

תחזוקה קבועה ובדיקות תקופתיות מבטיחות כי יתגלו בזמן תקלות מסוכנות. עבודות התחזוקה והפיקוח מתבצעות בהתאם להוראות היצרן, לפי מפרט שנקבע על-ידי מוסך מורשה או בהתאם לתקנים טכניים ועקרונות הנדסיים רלבנטיים. 

גם אם לא משתמשים במנוף באופן קבוע, יש לבצע בדיקה מקיפה פעם בשנה. המנוף עלול להיפגע עקב קורוזיה כשהוא לא נמצא בשימוש.

מהלך בדיקה של מנופים ניידים

מנופים ניידים בדיקות נעשות בעיקר בנושאים הבאים: 

• בדיקת הפונקציות של המנוף הנייד ויכולת השליטה על הגבלת מהירות ונסיעה חלקה. 

• נבדקים מנעולי החירום והבטיחות כולל התקני ההגבלה והמחוונים. 

• הסיכה של החלקים הנעים.

• בדיקת הדיוק של כל מחוון המודד את העומס של העגורן ומחוון הקיבולת הנומינלי. 

• נעשה ניטור למסננים, למפלסי הנוזלים ובדיקת נזילות. 

• נבדקים ונמדדים חזותית חלקים קריטיים ומרכיבים מבניים, כולל גלגלי שיניים, בלמים, סיכות, מחברים חבלים, פירים, גלגלות, מגעים חשמליים ומכשירי נעילה. 

חשיבות בדיקת המנופים ברורה ומובנת מאליה. בדיקות תקופתיות של מכשירי העברה והרמה חייבות להתבצע כל שנה.

בדיקה ויזואלית לריתוכים
30 Sep, 2023
בדיקה ויזואלית לריתוכים היא בדיקת איכות העושה שימוש באמצעי צפייה ואינה דורשת הרס כלשהו. מטרתה לבדוק את איכות ורציפות החומר המרותך והיא דורשת ציוד ראייה ותאורה המספקים הבחנה מדויקת לבודק.
עגורני צריח בדיקות
02 Jun, 2023
עגורן הצריח בדיקות בטיחות יבוצעו כשהוא מפורק ונמצא באתר בו הוא מיועד להרכבה בדיקת עגורן מורכב אפשרית רק באישור מיוחד של מפקח
משאיות מנוף בדיקות
02 Jun, 2023
משאיות מנוף בדיקות - מחוייבים לבצע בדיקות לעגורנים ניידים ועגורנים לטעינה עצמית, כגון אלו המותקנים על משאיות בבדיקות אל-הרס לאיתור סדקים
מנופי סל בדיקות
02 Jun, 2023
מנופי סל בדיקות בטיחות בדיקות כלי הרמה: עגורני צריח משאיות מנוף , עגורנים ניידים מנופי סל
בדיקת אל הרס
02 Jun, 2023
בדיקת אל הרס היא בדיקה לא הרסנית (בדיקות אל הרס) היא היבט קריטי להבטחת הבטיחות והאמינות של ציוד, רכיבים ומערכות בתעשיות שונות
בדיקות סדקים
02 Jun, 2023
בדיקות לגילוי סדקים מבוצעות על כלי הרמה שונים או קונסטרוקציות שסופגות עומסים, הבדיקות מבוצעות בשיטת חלקיקים מגנטיים (NDT) או בשיטה ויזאולית (VT).
בדיקות ללא הרס
02 Jun, 2023
בדיקות לא הורסות (בל"ה) הן שם כולל למגוון בדיקות המבוצעות באמצעות ציוד ייעודי המאפשר זיהוי וחקר אלמנטים שונים מבלי לפגוע כלל, או לגרום לפגיעה זניחה בלבד
בדיקות אל הרס
02 Jun, 2023
בדיקות אל הרס הן בדיקות לא הורסות (בל"ה), הנקראות גם בדיקות אל הרס או בדיקות לא הרסניות, הוא שם כולל לתהליכי בדיקה שאינם פוגמים במושא הבדיקה
בדיקה סונית
02 Jun, 2023
בדיקה סונית של כלונסאות היא בדיקה המבוססת על אותו עקרון בדיוק. במסגרת הבדיקה הסונית אנו שולחים גלי קול אל תוך הכלונס על מנת לקבל מידע ביחס לאורכם ורציפותם של הכלונסאות
בדיקה ויזואלית
02 Jun, 2023
בדיקה ויזואלית - יש שיטות שונות לביצוע בדיקות ריתוכים כמו למשל: בדיקות ויזואליות – איתור באמצעות אמצעי הגדלה, פנס למיקוד הראיה או ציוד שמוחדר לצנרת
More Posts
Share by: